Little Fighter 2 (LF2, zh. 小朋友齊打交2) – popularna darmowa bijatyka, kontynuacja gry Little Fighter 1. Była tworzona przez Martiego Wonga i Starsky'ego Wonga od roku 1999. Od tamtego czasu gra przeszła serię poprawek, by dojść do tego, czym jest dzisiaj.

Rozgrywka

Little Fighter 2 umożliwia grę do 4 osób na jednym komputerze i maksymalnie 8 postaci razem, biorąc pod uwagę grę przez internet i bohaterów kontrolowanych przez komputer. Postacie mogą być sterowane za pomocą klawiatury lub pada. Klawisze odpowiedzialne za kontrolowanie postaci można ustawić w menu konfiguracji.

W Little Fighter 2 postacie kontroluje się za pomocą klawiszy odpowiadających za górę, dół, prawo i lewo. Przyciski ataku, skoku i obrony służą do wykonywania poszczególnych akcji. Atakowanie innej postaci powoduję utratę jej punktów życia. Niemal każdy bohater posiada także ataki specjalne, których można używać poprzez wykonanie odpowiedniej kombinacji klawiszy. Każdy z nich zużywa punkty many, niektóre wykorzystują dodatkowo punkty życia.

W grze można znaleźć pomocne w walce przedmioty, od czasu do czasu spadające z nieba.

Tryby gry

Gra oferuje sześć różnych trybów gry.

  • VS Mode – pozwala graczom i komputerowi walczyć między sobą na wybranej przez gracza mapie.
  • Stage Mode – udostępnia 5 różnych poziomów podzielonych na 5 rund, gdzie na końcu każdego czeka boss.
  • 1on1 Championship – mistrzostwa pojedynczych postaci.
  • 2on2 Championship – mistrzostwa grupowe.
  • Battle Mode – starcie dwóch armii.
  • Demo – pokaz walk postaci sterowanych przez komputer.

Kody

W Little Fighter 2 występuje jeden kod – lf2.net. Odblokowuje on następujące możliwości:

Kod należy wpisać menu głównym gry. Ponowne wpisanie kodu powoduje powrót do pierwotnego stanu gry.

Modyfikacje

Ze względu na pozytywny odbiór graczy i prostotę edycji plików gry, stworzono liczne modyfikacje bazujące na podstawowej grze. Najpopularniejszymi są: Little Fighter 2.5, Little Fighter 3 oraz Little Fighter Night. Niektórzy gracze zamiast pełnoprawnych modyfikacji udostępniają stworzone przez siebie postacie, wśród których warto wymienić: Goku, Gray Fox i Electro. Wiele z nich trafiło później do większych modyfikacji.

Nagrody

Little Fighter 2 zdobył kilka nagród serwisów internetowych. Są to:

  • Nagroda Yahoo! Hongkong Buzz 2004
  • Jedna z najbardziej popularnych gier serwisu download.com do roku 2005
  • PC World – jedna ze 101 Fantastic Freebies 2008

Linki zewnętrzne